Навчально-виховний комплекс 
"Павлиська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей імені В.О.Сухомлинського"

Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Корисні сайти

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Друзі сайту
 
Ми зареєстровані

 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Психолог радить

 

ПРО НАСИЛЬСТВО В РОДИНІ

Родина — це група осіб, пов'язаних між собою шлюбом, народженням, фактом усиновлення (удочеріння) та іншими формами прийняття дітей на виховання, які проживають разом, ведуть спільне господарство і мають взаємні права й обов'язки.

Членами родини є:

•      подружжя;

•      батьки (мати, батько) і дитина (діти);

•      усиновителі (усиновитель) і усиновлений;

•      дід (баба) й онук (онучка);

•      вітчим (мачуха) і пасинок (пасербиця);

•      брати й сестри;

•      фактичні вихователі й вихованці.

Членами родини є також і інші особи, які проживають ра­зом, ведуть спільне господарство і виявляють взаємну турботу, характерну для членів родини. Законодавство України визначає й інші "підстави для виникнення сімейних стосунків.

Насильство в родині — це будь-які навмисні дії одного члена родини щодо іншого її члена, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи громадянина й завдають шко­ди його фізичному, психічному здоров'ю, а також розвитку дитини.

Презентації для використання у роботі

1.Як повернути агресію батьків у конструктивне русло

2.Адаптація п'ятикласників до навчання в середній ланці школи

3.Синдром емоційного вигорання вчителів

4.Емоційні розлади у дітей 

5.Вплив емоцій на фізичний стан здоров'я

6.Інклюзивне навчання – від теорії до практики

7.Проблеми морального розвитку старшокласників

8.Обдарована дитина в школі

9.Професійне  самовизначення старших школярів

10.Рекомендації вчителям щодо вирішення конфліктних та постконфліктних ситуацій

11.Суїцидальна поведінка підлітків

 

 
 
 
 
 
 
Корекційна освіта та індивідуальне навчання учнів
Законодавча база та методичне забезпечення
 
 
 
 
 
Робота психолога з дітьми, які мають особливості розвитку
 
Завдання, спрямовані на поліпшення концентрації уваги
 
Гра «Хто більше»
    Вправи на концентрацію уваги доцільно проводити в змагальній формі. Наприклад, групі з 3-5 осіб психолог пропонує уважно роздивитися предмети, які він послідовно показує впродовж 1-2 хвилин (ручка, олівець, футляр, камінці, невелика лялька, машинка, яблука тощо). Потім ці предмети закривають і психолог пропонує дітям докладно описати кожне предмет, його розмір, форму, колір та інші ознаки. Діти описують виділені ознаки на аркуші паперу, потім психолог оцінює кількість виділених кожною дитино ознак. Виграє той, хто описав найбільшу кількість ознак предметів.
 
Гра «Дзеркало»
     Дітям пропонується слідом за ведучим повторити його рухи (як окремі рухи, так і їх послідовність).
 
Завдання.
     Дітям пропонується подумки розв'язати арифметичні задачі. Зміст задач залежить від віку й підготовленості дітей. Наприклад, задача для дітей 1 класу:
«Дано два числа: 6 і 3. складіть перше і друге число й від отриманого числа відніміть 2. Потім відніміть іще 4. Запишіть одержану відповідь».
 Для дітей більш старого віку задачі ускладнюються:
«Дано два числа: 56 і 92. Другу цифру першого числа поділять на другу цифру другого числа. Одержане число помножте на першу цифру другого числа. Запишіть відповідь».
 
 
Завдання, спрямовані на поліпшення розподілу уваги
Завдання 1.
Дитині пропонується прочитати невелике речення. Читання супроводжується неголосним постукуванням олівцем по столу. Дитина повинна запам'ятати текст і порахувати кількість ударів.
Завдання 2.
Дитині пропонують закреслити в тексті одну або дві літери й у той самий час ставлять дитячу касету з якою-небудь казкою. Потім перевіряють, скільки літер дитина пропустила під час закреслювання, і просять розповісти, що вона почула за зрозуміла з казки.
Завдання 3.
Розподіл чисел у певному порядку. У лівій таблиці розташовано 25 чисел від 1 до 40. Потрібно переписати їх у порядку зростання у порожню таблицю праворуч, починаючи її заповнення з верхнього лівого квадрата.
 
 
Завдання, спрямовані на розвиток переключення уваги
Завдання 1.
     Дітей просять упродовж 1 хвилини лівою рукою повільно перегортати книгу з ілюстраціями (запам'ятовуючи їх), а правою креслити геометричні фігури або розв'язувати нескладні задачі. Коригувальні завдання із чергуванням правил викреслювання літер.
Завдання 2.
     Наприклад, перші 5 хвилин дитина викреслює літеру «с», наступні 5 хвилин – «з», потім по черзі - літеру «с» вертикальною лінією, а «з» - горизонтальною, ще через 5 хвилин – навпаки.
Завдання 3.
Сім-десять предметів розкласти в ряд (можна виставляти на складальному полотні картинки із зображенням предметів), а потім закрити. Відкривши предмети на 10 секунд, знову закрити їх і запропонувати дітям перелічити всі предмети (або картинки), які вони запам’ятали. Відкривши знову ці самі предмети секунд на 8-10, запитати у дітей, в якій послідовності вони розташовувалися. Помінявши місцями два будь-яких предмети, знову показати все впродовж 10 секунд. Після цього запропонувати дітям визначити, які предмети було перекладено. Не дивлячись більше на предмети, сказати, якого кольору кожен з них. Можна вигадати й інші варіанти цієї гри (прибирати предмети і просити дітей називати той. який прибрали; розташовувати предмети не в ряд, а, наприклад, один на одного для того, щоб діти перелічили їх по черзі згори донизу, а потім знизу вгору).
 
Завдання, спрямовані на збільшення обсягу уваги
Гра «Ґудзик»
     Грають дві особи. Перед дитиною розкладають два однакові набори ґудзиків, жоден ґудзик у наборі не повторюється. У кожного гравця є ігрове поле: квадрат, поділений на клітинки. перший гравець виставляє на своєму полі 3 ґудзики, другий гравець повинен подивитися і запам'ятати ці ґудзики. Після цього перший гравець закриває аркушем своє ігрове поле. а другий повинен розташувати на своєму аркуші паперу ті самі ґудзики. Чим більше клітинок і ґудзиків використовується у грі, тим складнішою вона стає. Цю гру можна використовувати в роботі з коригування пам'яті, просторового сприймання, мислення.
 
Коригування розумових операцій
Гра «Речення»
Мета: розвиток у дитини вміння швидко встановлювати різноманітні зв'язки муж звичними предметами, творчо створювати нові цілісні образи з окремих розрізнених елементів.
 
Пропонується три слова, не пов'язані за змістом, наприклад «річка», «собака» й «олівець». Потрібно скласти якнайбільше речень, які обов'язково містили б ці три слова (можна змінювати відмінок і використовувати інші слова). Відповіді можуть бути банальними («Собака виніс із річки олівець»), складними, з виходом за межі ситуації, позначеної трьома початковими словами й уведенням нових об'єктів («Дівчинка взяла олівець й намалювала собаку, що купається в річці з м'ячем»), і творчими, що об'єднують ці предмети нестандартними зв'язками: «Дівчинка, тонка як олівець, стояла біля річки й дивилася, як купався собака».
Гра «Виключення зайвого»
Мета: розвивати вміння переходити від одних зв’язків до інших; учити водночас утримувати в полі мислення відразу кількох предметів і порівнювати їх між собою.
 
Беруть будь-які три слова, наприклад «ведмідь», «яблуко», «сонце». Потрібно залишити тільки ті слова, що позначають подібні чимось предмети , а одне слово – зайве, яке не має цієї загальної оцінки, виключити. Слід знайти якнайбільше варіантів виключення зайвого слова, а головне – якнайбільше ознак, що об'єднують створену пару слів і не є властивими для виключеного, зайвого. Не відкидаючи варіанти,які напрошуються відразу ж (виключити «ведмедя», а «яблуко» і «сонце» залишити, тому що вони круглі), бажано пошукати нестандартні і водночас дуже влучні рішення.
 
Гра «Способи застосування предметів»
Мета: розвиток здатності концентрувати мислення на одному предметі, уміння вводити його в найрізноманітніші ситуації та взаємозв'язки, відкривати у звичайному предметі несподівані можливості. Називається який-небудь добре відомий предмет, наприклад «книга». Потрібно назвати якнайбільше способів його застосування: книгу можна використати як підставку, нею можна прикрити від сторонніх очей папірець на столі тощо.
 
Гра «Поштова скринька»
Мета: виявити здатність дитини до осмислення нового способу дії, наочно-дієвого мислення.
Обладнання. Із коробки зі змінною кришкою заздалегідь виготовляють «поштову скриньку». У коробці роблять прорізи різної конфігурації. Різнокольорові фігурки (кожна у двох екземплярах) своїми основами повторюють форму прорізів на кришці коробки. Інструкція. Дитині показують фігурки та пропонують опустити їх у коробку (за необхідності двічі-тричі показують, що саме потрібно зробити з фігурками). Для дитини з нормальним інтелектом у віці 6 років і старше це завдання не викликає труднощів і виконується шляхом зорового співвіднесення форми основи фігурки з формою прорізу. В окремих випадках діти вдаються до примірювання (зазвичай відносно інших фігурок: трикутника і півкола, які вимагають певного розвороту). вибір фігурок такі діти зазвичай здійснюють за певною системою: наприклад, опустивши в «скриньку» квадрат, дитина бере ідентичну фігурку. Діти з інтелектуальними розладами в семи-восьмирічному віці рідко коли діють шляхом зорового співвіднесення, для них більш характерним є шлях спроб та помилок.
 
Психолог радить: